2018年04月23日

Unityでshaderを書くときに参考になる公式リンク

Surface Shaderのサンプル集

Unity - Manual: Surface Shader examples
https://docs.unity3d.com/Manual/SL-SurfaceShaderExamples.html

SurfaceOutputSurfaceOutputStandardの定義と#pragma surfaceディレクティブに書けるキーワード

Unity - Manual: Writing Surface Shaders
https://docs.unity3d.com/Manual/SL-SurfaceShaders.html

Surface Shadersでlighting modelsを自作するサンプル集

Unity - Manual: Surface Shader lighting examples
https://docs.unity3d.com/Manual/SL-SurfaceShaderLightingExamples.html

vertex shader、fragment shaderのサンプル集

Unity - Manual: Vertex and fragment shader examples
https://docs.unity3d.com/Manual/SL-VertexFragmentShaderExamples.html

vertex shader、fragment shaderのサンプル集
appdata_baseappdata_tanappdata_fullについて

Unity - Manual: Providing vertex data to vertex programs
https://docs.unity3d.com/Manual/SL-VertexProgramInputs.html

UNITY_MATRIX、unity_ObjectToWorld_TimeなどのBuilt-in変数

Unity - Manual: Built-in shader variables
https://docs.unity3d.com/Manual/SL-UnityShaderVariables.html
タグ:shader
posted by unity-chan at 19:14 | Script